تماس با ما لیبل پرینتر چیست ؟ | فروشگاه اینترنتی مگاگستر | Megagostar
لیبل زن بیکسولون مدل SLP-TX400

لیبل پرینتر چیست ؟

چگونه یک لیبل پرینتر مناسب بخریم؟

با نگاهی به تولیدانبوه محصولات با برندها و تنوع بالای آنها و استفاده از بارکد و ایران کد و شماره سریال کالا برای ردیابی و … نیاز است که روی محصولات برچسب مشخصات کالا و یا ایران کد و بارکد چاپ کرد تا از نظر سیستم های داخلی و بین المللی بتوان آن را شناسایی کرد .
تمام تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا می توانند با استفاده از یک لیبل پرینتر برچسب موردنیاز کالاهای خود را با یک سیستم ساده طراحی و چاپ کنند و دیگر نیازی به این نباشد که بخواهند روی بسته بندی کالا، مشخصات کالا را چاپ کنند، چون برای این کار نیاز به چاپ در تیراژ بالا است و خود هزینه بالایی را در بر دارد پس می توان با استفاده از یک لیبل پرینتر برای هر محصول لیبل و بارکد جداگانه چاپ کرد وروی محصولات نصب کرد.
دستگاه لیبل پرینتر، دستگاهی می باشد که برای چاپ بارکد بر روی لیبل و یا برچسب مورد استفاده بسیاری از صنوف همچون فروشگاه ها، آزمایشگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
نخستین تفاوت میان چاپگر های معمولی و لیبل پرینتر نوع کاغذ و نوع چاپ می باشد.در چاپگر های معمولی برای چاپ از کاغذ های مجزا و با توجه به نوع لیبل (لیزری یا جوهری) از افشاندن جوهر و یا خاصیت الکترومغناطیسی استفاده می شود.
در لیبل پرینتر بر خلاف کاغذ های مجزا از وسیله ای همانند کاربن که به اصطلاح ریبون نامیده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار ریبون همانند لیبل ها به صورت رولی می باشد و سطح آن با استفاده از رزین مخصوص پوشانیده شده است.ریبون ها در هنگام جذب حرارت که توسط قطعه ی مهمی به نام هد صورت می گیرد، در هر نقطه مانند کاربن باعث چاپ روی لیبل می شود.
به طور واضح مهمترین فاکتور در انتخاب لیبل پرینتر با کیفیت چاپی بالا، هد لیبل پرینتر می باشد. واحد سنجش آن DPI می باشد. هرچقدر هد قابلیت چاپ نقاط ریزتر را داشته باشد، DPI  آن بیشتر و کیفیت چاپی نیز بیشتر خواهد بود.کیفیت چاپ لیبل پرینتر معمولا بین DPI120 تا DPI 300 می باشد.
اگر فونت چاپی خیلی کوچک نباشد، کیفیت چاپی DPI 200 با DPI 300 فرق چندانی نخواهد داشت.زیرا چشم انسان قادر به تشخیص تفاوت کیفیت را در این بازه را ندارد.
توجه به عمر هد امریست ضروی. زیرا با توجه به عمر هد می شود اطلاعاتی چون، هد چند متر از رول را می توان بدون معیوب شدن چاپ کند، که در صورت اتملم عمر هد ممکن است برخی نقاط به طور واضح و یا کلا چاپ نشود.میزان فرسودگی هد را می توان با استفاده از تعداد نقاط و پیکسل های چاپ نشده توسط هد سنجش کرد.

 

0 دیدگاه

یک دیدگاه ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.