تماس با ما حضور و غیاب | فروشگاه اینترنتی مگاگستر | Megagostar
حضور غياب زد کي تي اکو مدل K30 mega gostar مگا گستر ساعت حضور غیاب و  - حضور و غیاب

حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی (Fingerprint attendance device) یکی از تکنولوژی‌هایی بود که به سرعت بعنوان یک راهکار امن برای شناسایی و تعیین هویت مطرح شد. دلیل فراگیر شدن سریع این تکنولوژی نیز آسان‌تر بودن آن نسبت به دیگر روش‌های شناسایی و تعیین هویت مانند پسوردهای طولانی و کدهای 4 رقمی و کارت های RFID است. با دیاکالا همراه باشید تا با چگونگی دستگاه حسگر اثر انگشت آشنا شویم.

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی یک دستگاه ورودی داده‌های دیجیتالی است که اثر انگشت انسان را خوانده و آن را به مجموعه تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی قابل پردازش در نرم‌افزارهای اثر انگشت در حافظه دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی تبدیل می‌کند. با اینکه در ظاهر همه چیز به راحتی انجام شده است، اما ساخت یک دستگاه اسکنر اثر انگشت مطمئن، امن، کوچک، سریع و مقرون به صرفه، به همین راحتی‌ها نیست. در ادامه این مقاله با انواع اسکنرهای اثر انگشت بکاررفته در دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی یا سیستم های کنترل تردد اثر انگشتی آشنا می‌شویم.

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی با حسگر اثر انگشت خازنی

در بیشتر گوشی‌های هوشمند از این نوع اسکنر استفاده می‌شود. این نوع اسکنر بر این اصل عمل می‌کند که هرچه فاصله انگشت با اسکنر کمتر

باشد، امکان انتقال نیرو بین خازن و پوست دست بیشتر است.

در مقیاس خازن، اثر انگشت مانند تپه و دره است؛ بعضی قسمت‌ها به خازن نزدیک‌اند و بعضی قسمت‌ها از آن دور، و این باعث می‌شود خازن قسمت‌های برجسته و فرورفته پوست دست را مانند نقطه‌های روشن و تاریک پیکسل‌ها ببیند. بدین ترتیب، نتیجه یک تصویری دو بعدی از اثر انگشت است.

عمده ضعف حسگر اثر انگشت خازنی این است که اگر پوست دست کثیف یا خیس باشد، به خوبی عمل نمی‌کند. دلیل این امر نیز این است که در این حالت، رسانایی بین سطوح تغییر کرده است.  یکی دیگر از نقاط ضعف این اسکنرها این است که اگر زیر شیشه یا هر چیز دیگری قرار بگیرند کارایی خود را از دست می‌دهند. از این سنسور به ندرت در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و یا دستگاه های کنترل تردد اثرانگشتی استفاده می شود.

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی با حسگر اثر انگشت التراسونیک (ULTRASONIC)

این نوع از اسکنرها، نسل جدیدی از حسگرهای اثر انگشت هستند با پیشرفت تکنولوژی، در آینده می‌توانند جایگزین اسکنرهای خازنی شوند. در این حسگرها از قابلیت شناسایی اثرانگشت  3D به جای قابلیت 2D استفاده می‌شود. این حسگر اثرانگشت با استفاده از عملکرد التراساند (سونوگرافی) نقشه‌ای سه‌بعدی از فرورفتگی و برآمدگی‌های پوست دست ایجاد می‌کند و آن را در حافظه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی نگه داشته و به مقایسه با اثرانگشت اسکن شده جدید و تعیین هویت فرد می پردازد.

از مزیت‌های این حسگر اثرانگشت این است که نسبت به اسکنر اثر انگشت خازنی دارای دقت بالاتری است، فاصله دست و اسکنر می‌تواند بیشتر باشد، و بر روی فلز و شیشه نیز دارای عملکرد دقیقی است. این بدین معناست که می‌تواند زیر شاسی و صفحه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی تعبیه شود.

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی اسکنر اثر انگشت نوری (OPTICAL)

این نوع از اسکنرهای اثر انگشت  قدیمی‌تر بوده و تکنولوژی به کار رفته در آنها نیز ساده‌تر است. پستی و بلندی‌های پوست دست توسط نوری که دستگاه به بیرون ساطع می‌کند روشن می‌شود و بدین ترتیب، حسگر نوری عمل می‌کند. این روش، روشی قابل اعتماد و مقرون‌ به‌ صرفه بوده و برای اسکن سطوح وسیع (مثل اسکن چندین اثر انگشت با هم) کاربرد بهتری دارد.

از مزیت های دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی با سنسور اثرانگشت اپتیکال دقت مطلوب و  قیمت مناسب آن است .

 مقایسه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی با اسکنرهای ایستایی (STATIC) در مقابل اسکنرهای حرکتی (SWIPE)

بیشتر حسگرهای اثر انگشت امروزی، از نوع حسگرهای ایستایی هستند. بدین معنی که شما انگشت خود را بر روی سنسور قرار داده و دستگاه پستی و بلندی‌های پوست شما را به صورت دو بعدی اسکن می‌کند، بدون اینکه نیاز به حرکت دست روی حسگر باشد. از مزیت‎‌های این روش، دقت بالای آن است. عمده ضعف آن نیز گران‌تر بودن این نوع حسگر نسبت به حسگرهای حرکتی است.

حسگر حرکتی آرایه‌ای تک بعدی از حسگرهاست و مانند یک ردیف پیکسل عمل می‌کند. هزینه ساخت این حسگر پایین است اما نیاز است که کاربر حتما انگشت خود را با سرعت ثابتی روی آن حرکت دهد تا بتوان تصویری دو بعدی از اثر انگشت بوجود آورد و این باعث می‌شود دقت آن از دقت اسکنر اثر انگشت ایستایی کمتر باشد.

در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی , حسگر اثر انگشت چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، خروجی حسگرهای اثر انگشت، تصویری دو بعدی از یک اثر انگشت آماده برای آنالیز است. این تصاویر به‌ صورت رمزنگاری‌ شده در محل امنی از حافظه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی ذخیره می‌شوند.

برخی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات (OEMs) از تکنولوژی ARM Trustzone برای نگهداری از تصاویر اسکنرهای اثر انگشت و جلوگیری از دسترسی سایر نرم‌ افزارهای گوشی به آنها استفاده می‌کنند.

نگرانی‌هایی در خصوص امنیت اثر انگشت

استفاده از اثر انگشت هم می‌تواند امن باشد هم راحت. امروزه اغلب دستگاه های حضور و غیاب یا دستگاه های کنترل تردد  بدون استفاده از اسکنر اثر انگشت و به وسیله رمز عبور  یا چهره عملیات تعیین هویت را انجام می دهند.

توضیحات محصول

دستگاه های کاغذ خردکن در ساده ترین شکل خود ابزارهائی هستند که با بریدن و تغییر شکل کاغذ ها مانع از بازیابی دوباره آنها می گردند. دستگاه های کاغذ خردکن انواع مختلفی دارند. اگر می خواهید با این دستگاه های و کاربردشان بیشتر آشنا شوید این مقاله آسمونی را حتما مطالعه کنید چرا که اطلاعات کاملی در مورد دستگاه های کاغذ خردکن برای شما عزیزان تهیه کرده ایم. با ما همراه شوید.

در ساختار تمامی خردکن ها و فارغ از رده قیمتی دستگاه، تیغه های چند گانه منظمی وجود دارد که بسته به نوع استفاده، امکان برش کاغذ در جهت های مختلف و با فرم های گوناگون را فراهم می آورند .

اولین قدم در انتخاب یک خردکن مناسب به نوع کاربری افراد و نوع انتظاری که از دستگاه خود دارند باز می گردد. طیف متنوع استفاده کنندگان این وسیله از کاربران خانگی با استفاده های محدود تا کاربران حرفه ای با سطوح بالای مدیریتی و امنیتی گسترده گردیده است که نگفته پیداست که با بالا رفتن امکانات دستگاه با قیمت های بالاتری نیز در هر رده مواجه هستیم

کاربری خانگی و ادارات کوچک با حداکثر 3 کاربر

در یک بررسی کلی کاربران خانگی کاغذ خردکن به دسته افرادی گفته می شود که در طول روز احتیاج به خرد کردن حداکثر 100 برگ کاغذ معمولی را با حداکثر با 3 کاربر داشته باشند. سایزهای استاندارد برای دهانه ورود کاغذ یا (Throat) تا رقم 8.75 اینچ (222 میلیمتر) برای کاربران خانگی در نظر گرفته می شود.  همچنین کاغذ خردکن هایی با نوع برش رشته ای نیز بهترین گزینه در بین انواع برش برای این دسته از کاربرد ها است.

نکات مهم

کاغذ خردکن با نوع برش رشته ای و دهانه ورود حداکثر 22 سانتیمتر، مناسب برای کاربران خانگی و ادارات کوچک است.

کاربری اداری با استفاده متوسط با حداکثر 10 کاربر

میزان استفاده کاربران صنعتی و اداری کاغذ خردکن با استفاده متوسط به به 3500 تا 14000 برگ کاغذ بازای حداکثر 10 کاربر می رسد . سایزهای استاندارد برای دهانه ورود کاغذ یا (Throat) تا رقم 9 تا 11 اینچ (228 تا 280 میلیمتر) برای کاربران صنعتی و حرفه ای در نظر گرفته می شود. . همچنین کاغذ خردکن هایی با نوع برش پودری نیز بهترین گزینه در بین انواع برش برای این دسته از کاربرد ها است.

نکات مهم

کاغذ خردکن با نوع برش پودری و دهانه ورود حداکثر 28 سانتیمتر، مناسب برای کاربری اداری با حداکثر 10 کاربر است.

کاربری اداری پر کار با بیش از 10 کاربر

میزان استفاده کاربران صنعتی کاغذ خردکن در یک استفاده سنگین و کاربری حرفه ای به بیش از 36000 کاغذ در روز بازای بیش از 10 کاربر بالغ می گردد . سایزهای استاندارد برای دهانه ورود کاغذ (یا Throat) تا رقم 9 تا 11 اینچ (228 تا 280 میلیمتر) برای کاربران صنعتی و حرفه ای و بیش از 15 اینچ (400 میلیمتر) برای کاربران خاص در نظر گرفته می شود. . همچنین کاغذ خردکن هایی با نوع برش پودری نیز بهترین گزینه در بین انواع برش برای این دسته از کاربرد ها است.

نکات مهم

کاغذ خردکن با نوع برش پودری و دهانه ورود حداکثر 40 سانتیمتر مناسب برای کاربری اداری با بیش از 10 کاربر است.

کاربری صنعتی

خردکن های صنعتی به خردکن هایی گفته می شود که به منظور امحا اسناد و مدارک با حجم بسیار بالا استفاده می شوند. مهمترین مشخصه این خردکن ها کارکرد تحت بار زیاد و همچنین امکان خردکردن اسناد در حجم کاری بالا است. عمده مشتریان این خردکن های صنعتی بانک ها و سازمان هایی هستند که آرشیو اسناد بزرگی دارند که نیاز به از بین رفتن اسناد در زمان کم دارد. خردکن های این رده عموما از قیمت بالایی برخوردار هستند و حجم کارکرد بسیار بالایی دارند .

نکات مهم

مناسب برای حجم کاری بسیار بالا نظیر بانک ها و سازمان های بزرگ

انواع دستگاه کاغذ خردکن

 

  • کاغذ خردکن صنعتی

دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی به کاغذخردکنی گفته می شود که در بانک ها و سایر سازمان ها برای نابودی اسناد و مدارک به کار می رود. این نوع کاغذ خردکن ها برای حجم بسیار بالا استفاده می شوند و قیمت بالایی هم دارند. بهترین نوع برش برای کاغذ خردکن صنعتی، پرش پودری می باشد.

  • کاغذ خردکن اداری

دستگاه کاغذ خرد کن اداری به سه دسته تقسیم می شود: کاربری اداری با استفاده کم، کاربری اداری با استفاده متوسط و کاربری اداری پرکار. میزان استفاده برای کاربران کم مصرف در روز حداکثر 100 برگ، کاربران با استفاده متوسط در روز 3500 تا 14000 و کاربران پر مصرف بیش از 36000 کاغذ در روز در نظر گرفته شده است. بهترین نوع برش هم برای کاغذ خردکن اداری به ترتیب برش نواری یا رشته ای، برش پودری و برش پودری می باشد.

  • کاغذ خردکن رشته ای

دستگاه کاغذ خردکن رشته ای مناسب برای کاربران خانگی و اداره های کوچک با حداکثر سه کاربر مناسب می باشد. سایزهای استاندارد برای دهانه ورود کاغذ خردکن رشته ای کاغذ تا رقم 8.75 اینچ  که حداکثر 222 میلی متر است در نظر گرفته شده است.

  • کاغذ خردکن پودری

دستگاه کاغذ خردکن پودری مناسب برای سازمان های دولتی، شرکت ها، و افراد خصوصی که مدارک بسیار مهمی برای از بین بردن دارند می باشند. تعداد کاربران برای این قبیل کاغذخردکن ها حداقل 10 کاربر می باشد و سایزهای استاندارد برای دهانه ورود کاغذ از رقم 9 تا 11 اینچ که 228 تا 280 میلی مترمی باشد برای کاربران صنعتی و حرفه ای و بیشتر از 15 اینچ که حدودا 400 میلی متر است برای کاربران خاص در نظر گرفته می شود.

 

 

 

0 دیدگاه

یک دیدگاه ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.